24 Sep 2016

Jednym z najważniejszych elementów wpływających na prawidłowy przebieg ciąży oraz rozwój płodu jest dobranie odpowiedniej diety. Poniżej lista 10 podstawowych zasad, którymi należy się kierować sięgając po posiłek w czasie ciąży:

1) Kwas foliowy: niezbędny składnik każdej diety ciężarnej kobiety. Większość z nas ma spore niedobory tej witaminy w organizmie, dlatego nawet kobiety nie będące jeszcze w ciąży a starające się o dziecko, już powinny łykać preparaty z kwasem foliowym.
2) Odpowiednia ilość zielonych warzyw: Obowiązkowo do codziennego menu należy włączyć zielone warzywa np. szpinak, brokuły, kapustę, fasolkę szparagową, pietruszkę
3) picie conajmniej 2 litrów wody mineralnej dziennie
4) owoce – jako przekąskę i deser warto sięgać po owoce, aby zapewnić żródło witam
5) odpowiednia ilość kalorii w codziennym menu- ciąża to najgorszy czas na odchudzanie, warto pilnować zdrowej diety, bogatej w wartości odżywcze, przyjmować około 300 kcal więcej
6) unikanie surowych mięs, ryb np. sushi, tatara, pasztetów
7) ograniczenie ilości cukru
8) melisa – idealnie zapobiega codziennym nudnościom.
9) suplementy diety przepisane przez lekarza – należy podczas kontroli zapytać się czy możemy dodatkowo wspomagać rozwój płodu poprzez zażywanie suplementów z witaminami
10) produkty mleczne – nie możemy zapominać o podstawowym żródle wapnia, dlatego warto sięgać po biały ser, jogurty naturalne, kefiry

Dodaj komentarz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.