10 Feb 2017

Praktykowanie jogi kojarzy nam się przede wszystkim z rozciąganiem i pozytywnym wpływem na nasze samopoczucie i zdrowie psychiczne. Rzadziej rozpatrujemy ją w kategorii sportu dobrego na odchudzanie. A to błąd, czego dowodem jest sylwetka większości joginów i joginek.

Poniżej przedstawiam 5 przykładów na to jak regularne ćwiczenie jogi może pozytywnie wpłynąć na naszą figurę:

1) Joga rozciąga i wydłuża.

Większość asan ma za podstawę prawidłowe rozciągnięcie ciała czyli już na wstępie musimy lekko wciągnąć brzuch, wyprostować plecy, podciągnąć kolce biodrowe i wysoko unieść głowę. Niby pozornie nic trudnego, ale nim się zorientujemy nasze ciało wydłuża się, mięśnie brzucha i pośladków się napinają i uelastyczniają, a my uzyskujemy już pierwsze efekty szczuplejszej sylwetki.

2) Podczas ćwiczenia asan mięśnie cały czas są napięte.

Często możemy spotkać się z opinią osób, które po pierwszej sesji ćwiczeń jogi stwierdzają, że to w sumie nic trudnego a nawet trochę się nudzili. Na drugi dzień te same osoby mają problemy, żeby zejść po schodach czy schylić się żeby zawiązać but. Dlaczego? Prawidłowo ćwicząc jogę, mamy cały czas napięte mięśnie. Pozornie nie odczuwamy tego na początku, jednak na następny dzień możemy mieć zakwasy. Wykonując asany, cały czas powinniśmy starać się osiągnąć maximum swoich możliwości aż poczujemy delikatny ból spowodowany przez ciągnięcie naszych mięśni. Jeśli ćwicząc nie odczuwamy tego, warto poprosić instruktora aby przyjrzał się, czy aby na pewno asany wykonujemy poprawnie.

3) Joga to nie tylko ćwiczenia ale i dieta

Joga to bardzo ciekawa filozofia oparta nie tylko na dobrej kondycji fizycznej ale również na wielu innych aspektach jak medytacje, relaksacja, pogoda ducha czy dieta. Praktykując jogę nie musimy być wegetarianami ale warto zwiększyć w swoim menu ilość warzyw i owoców oraz zmniejszyć ciężkie, mięsne posiłki. Od razu poczujemy się lżej, a nasze samopoczucie się poprawi. Co więcej w jodze wyklucza się używki takie jak alkohol czy papierosy i unika fast foodów.

4) Joga obniża w nas stres, dzięki czemu nie musimy podjadać.

Częstą przyczyną nadwagi jest podjadanie pomiędzy posiłkami lub przegryzanie czegoś na poprawę humoru lub w wyniku nagłego stresu i smutku. Częste ćwiczenie jogi minimalizuje występowanie huśtawek nastroju poprzez uregulowanie naszego układu hormonalnego.

5) Przyspieszają przemianę materii

Duża część asan oparta jest na skłonach i skrętach, które "ściskając" nasze wewnętrzne organy powodują lepszą i szybszą przemianę materii oraz swego rodzaju gimnastykę dla naszego wnętrza, dzięki której jesteśmy bardziej elastyczni i rozciągnięci.

Dodaj komentarz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.