02 Mar 2017

Awokado to bardzo nietypowy owoc. Składa się głownie z tłuszczu i można go nazwać bombą kaloryczną (zawiera 180 kcal na 100 g), w smaku jest niewyraźny i ma maślaną konsystencję. Nie brzmi to zbyt zachęcająco, a jednak nikt nie powinien unikać tego niezwykle odżywczego owocu, zwłaszcza osoby na diecie odchudzającej.

W Polsce awokado stało się hitem w ciągu ostatnich kilku lat. Świetnie się sprawdza w roli pasty do kanapek z innymi dodatkami lub jako tłuszcz do smarowania, który ma zastąpić masło lub margarynę. Poradniki kulinarne natomiast nie mogą wyjść z zachwytu nad zdrowotnymi właściwościami tego egzotycznego owocu.

Czy warto jeść awokado? Oczywiście! A na dowód tego poniżej podaje jego 5 niezwykłych cech:

1) Jest prawdziwą bombą witaminową!

Owoc ten zawiera dużą dawkę witamin A, E, C, potasu, likopenu, witamin z grupy B w tym kwasu foliowego. Łącząc awokado z niektórymi składnikami jak np. pomidory, powodujemy, że lepiej i szybciej przyswajamy likopen z pomidorów niż gdybyśmy jedli same pomidory. Co więcej tłuszcze zawarte w awokado są najzdrowszymi tłuszczami nienasyconymi – omega-3, których nam w organizmie wciąż brakuje.

2) Rewelacyjny dla kobiet w ciąży!

Kobiety w ciąży są świadome tego, że muszą zapewnić jak najzdrowszą dietę dla maluszka, którego noszą w sobie. Lekarze pomimo tego, że przypisują całą masę preparatów witaminowych, zgodnie stwierdzają, że najważniejsza jest prawidłowa dieta. Awokado zapewnia przyszłej mamie nie tylko liczne witaminy ale przede wszystkim kwas foliowy niezbędny do prawidłowego rozwoju dziecka.

3) Przeciwdziała cukrzycy!

Jedną z korzyści regularnego dodawania awokado do posiłków, jest przeciwdziałanie i zapobieganie cukrzycy typu II. Awokado zawiera bardzo duże ilości rozpuszczalnego błonnika, który zapobiega skokom cukru we krwi. Co więcej, zapobiegają oporności insulinowej.

4) Świetne lekarstwo na słaby wzrok!

Awokado zawiera w sobie spore pokłady luteiny, która jest antyoksydantem zapobiegającym chorobom oczu takim jak zaćma czy zwyrodnienie plamki żółtej.

5) Reguluje ciśnienie krwi!

Kolejną zaletą tak ogromnej dawki tłuszczów omega-3 jest wspomaganie prawidłowego ciśnienia krwi. Jest to zasługa również ogromnej zawartości potasu w awokado, która nawet przebiła pod tym względem banany do tej pory słynące jako potasowa bomba.

Pomimo dużych ilości tłuszczu jakie zawiera awokado, jest to owoc który spokojnie osoby będące na diecie mogą wprowadzić do diety, ponieważ wspomaga odchudzanie. W związku z tym, nie ma absolutnie najmniejszego pretekstu aby rezygnować z takiego daru natury.

Dodaj komentarz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.