25 Jan 2017

Najważniejsze co może zrobić matka dla swojego jeszcze nienarodzonego dziecka, to zadbać o jego prawidłowy rozwój. Aby spać spokojnie wiedząc, że robimy dla malucha wszystko co najlepsze musimy zatroszczyć się o kilka kwestii: ruch, odpoczynek, odżywianie, dobre samopoczucie.

Prawidłowo zbilansowana dieta to podstawa. Pomimo tego, że większość lekarzy przypisuje matkom preparaty witaminowe, które mają pomóc w dostarczaniu niezbędnych wartości odżywczych, nie możemy same lekceważyć tego co spożywamy.

Co w takim razie jeść?

*Pieczywo, płatki zbożowe, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty – około 6-11 porcji. Za porcję można uznać kromkę chleba, 3/4 filiżanki płatków, 1/2 filiżanki makaronu

*Warzywa – 3-5 porcji

* Owoce – 2-4 porcje

* Białko – 2-3 porcje. Za porcję można uznać 60 g mięsa drobiowego, 1 filiżankę fasoli, 1/4 filiżanki orzechów

* Mleko i przetwory mleczne – 4 porcje. Za porcję można uznać 1 filiżankę mleka, kubek jogurtu, 2 plasterki żółtego sera.

* Tłuszcze, słodycze – ograniczamy ilość spożywanych tłuszczy i słodyczy. Oleje najlepiej zastąpić oliwą, do menu można dodać raz w tygodniu tłuste ryby np dorsza.

Dodaj komentarz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.