08 Mar 2017

Pierwszymi skojarzeniami z jogą są skomplikowane asany czyli pozycje w których są mocno poskręcani jogini oraz medytacja. Medytacje mają zarówno liczne grono przeciwników jak i zwolenników. Osobiście nie poświęcam zbyt wiele czasu na medytacje, choć jestem świadoma jak dobrze wpływa na ludzkie zachowanie i temperament. Poniżej trochę więcej o tym ciekawym zjawisku oraz wyjaśnienie dlaczego kobiety, zwłaszcza te niezwykle emocjonalne powinny zacząć ją praktykować.

Zacznijmy najpierw od tego czym jest właściwie medytacja. Jest to stan w którym medytujący stara się odnależć równowagę psychiczną i emocjonalną, wyciszyć się i odciąć się od zbędnych myśli. Pozornie wydaje się to błahe i proste, ale zdecydowanie takie nie jest:) Co jest najtrudniejsze? A właśnie to odcięcie się od myśli, które cały czas krążą po naszej głowie i w wielu przypadkach zatruwają nasze zdrowie. W końcu nie zawsze nasze mysli są pozytywne, a im bardziej jesteśmy zdenerwowani, smutni lub zestresowani tym więcej takich zmartwień produkujemy.

Każdy kto oglądał film lub czytał książkę: "Jedz, módl się i kochaj", pamięta scenę w której główna bohaterka stara się nauczyć medytować. I jej to nie wychodzi. Tak jest w większości przypadków i musimy być świadomi, że pierwsze paredziesiąt razy i tak skończy się na tym, że zaczniemy zastanawiać się co ugotować na obiad lub z czego opłacić rachunki. Niestety. Ale pocieszające jest to, że praktyka czyni mistrza i po jakimś czasie zaczniemy odczuwać błogi spokój po każdej sesji medytacji.

Pierwszą poważną zaletą medytowania jest to, że odcinamy się od naszych toksycznych i negatywnych myśli. Koncentrujemy się na nas i na naszym wnętrzu. Wszystkie te złe emocje, które krążyły w nas przez cały dzień znikają i nagle stają się nic nie znaczące. Jest to wskazane zwłaszcza dla osób, które popadają coraz częściej w stany przygnębięnia i zaczyna im zagrażać depresja. Również kobiety, które słyną ze swojej emocjonalności, powinny zacząć stosować medytacje jako terapie dla ich melancholijnego nastawienia.

Jak zacząć? Należy usiąść wygodnie, niekoniecznie w pozycji kwiatu lotosu, wystarczy siad skrzyżny. Pomieszczenie w którym się znajdujemy należy oczyścić z wszelkich zbędnych rzeczy, czyli inaczej posprzątać:) Warto przygasić światło lub zasunąć rolety, a także zapalić świeczki aby wywołać przyjemny nastrój. Następnie staramy się skoncentrować na własnym wnętrzu np. na jakimś miejscu wewnątrz siebie jak choćby brzuch, pępek, tak aby wszystkie myśli koncetrowały się wokół jego centrum i odrzucamy wszystkie inne myśli. Ułatwia to ciche wymawianie głosek np słynnego OM, które znaczy tyle co końcowa rzeczywistość. Jeśli poczujemy się spokojniejsi, zrelaksowani, wyciszeni a jednocześnie pełni energii jakby tuż po przebudzeniu się to znaczy, że nam się udało :)

Dodaj komentarz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.